"Riktiga män"

Go kväll!

Idag har vi städat lite i källaren, inför flyttningen och rensat massa och förut ikväll var jag och sötnöten min, Julia, ute och gick en skön promenad på en och en halv timme, med prat mellan himmel och jord, riktigt mysigt! ^^

När jag kom hem satte jag mig vid TV:n och såg teateruppsättningen "Riktiga Män" på SVT1, framfört av Johan Ulveson, Tommy Körberg, Johan Rheborg & Erik Johansson. Riktigt bra var den! Från början är det en engelsk pjäs, skriven av Scott Rankin & Glynn Nicholas. Den som gjort översättningen av manuset är Bengt Ohlsson och översättningen av sångtexterna ligger faktiskt Henrik Dorsin bakom! Den handlar om, som titeln säger, riktiga män och det är en riktigt go blandning av teater, sång, dans och mimik, riktigt härlig! Alla gjorde en riktigt bra insats, men den som imponerade mest på mig, var Johan Ulveson, en sådan skådis! Hans mimik, kroppsspråk och allt, helt otroligt! Om ni får chansen att se den, på SVTplay, eller tom live, ta den! Den är, enligt mig och min familj, sevärd till 100 %! Om du gillar att skratta, men är inte heller rädd för att bli rörd, så är det en pjäs för dig! Klart ett av det bästa jag sett hittills.



Men nu ska jag nog faktiskt gå och lägga mig, borde försöka komma in i fas något sådär nu, när det bara är en ledig dag kvar, sen är det tillbaka till allvaret...
Sov så sött!
Puss :*

Kommentarer
Postat av: Matilda

Den är riktigt bra! Men var bättre när man såg den live! ;)

2012-01-10 @ 17:04:07
URL: http://maatildabjornlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback